Pengene triller inn for Blipp
Selskapene til Stian Blipp, kjent fra scene, podkast og skjerm, dro inn millioner i fjor.
![](https://imaginary.kapital.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F78190154.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3D5d4677a59d5e7166f57363482b1004701c5c1d7803e45c89e746dff4c8700734)
Det viser ferske regnskapstall for virksomhetene Kjempegreit, Kjempegreit Show, Kjempegreit Produsert og Nerdelandslaget. Førstnevnte er morselskap i mini-konsernet og satt igjen med et resultat på over 2,1 millioner kroner. Inntektene var høyest i Kjempegreit Produsert, som omsatte for 2,8 millioner og hadde et resultat på nær to millioner.
Blipp ble først kjent som danser gjennom en opptreden i TV-programmet “Norske Talenter” i 2008. Deretter fikk han sitt eget show på TV 2 og ledet siden kanalens populære fredagsunderholdning “Senkveld” sammen med Helene Olafsen. For tiden er bergenseren aktuell med Amazon-satsningen “Spice of life med Stian Blipp”, hvor han lurer kjendiser på en humoristisk måte.
De siste årene har Blipp også slått seg opp som en betydningsfull profil i den norske spillverdenen, blant annet gjennom podkasten “Nerdelandslaget”. Dette ser ut til å kaste greit av seg – selskapet ved samme navn hadde salgsinntekter på drøyt 1,6 millioner kroner og satt igjen med over en halv million på bunnlinjen i 2022.
Tusenkunstneren ser dermed ut til å ha kommet godt ut av det økonomisk i et år der han måtte avlyse planlagte opptredener med standupforestillingen “Cirque du Blipp” etter å ha møtt veggen. I desember fortalte 33-åringen åpent til VG om at han hadde gått på en smell både fysisk og psykisk.