<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-NT7T3W7" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp
+ mer
TØFFERE INVESTORKRAV: - Gjennomgående hadde investorene større fokus på faktiske inntekter og tydeligere krav til kort vei til lønnsomhet enn det vi har opplevd de siste årene, sier Marketer-gründer og adm. direktør Amir Folkestad Habhab om emisjonsrunden i juni. foto: Ivan Kverme

Pengesluk økte prisen med 300 mill. til 1,3 mrd. på fire måneder

– Det er et vanskelig marked å hente penger i nå, sier Marketer-sjef Amir Folkestad Habhab. Selv har han hentet 105 millioner, til kraftig prisvekst.

– I emisjonen som ble lukket rett før sommeren fikk vi inn 55 millioner kroner, noe som priset selskapet til 1,3 milliarder. I februar hentet vi 50 millioner, da var prisingen 1 milliard, sier Amir Folkestad Habhab, adm.direktør, gründer og største aksjonær i proptech-selskapet Marketer.

Selskapet som hjelper kundene med å finne boligkjøpere, er det høyest verdsatte proptech-selskapet i Norge i dag.

Reportasjer
Eiendom