<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-NT7T3W7" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp

Brukte seks år på å få reMarkable godkjent som varemerke

Over seks år brukte det norske teknologiselskapet reMarkable på å få godkjent varemerket sitt i Norge. Dermed møtte man utfordringer for å få godkjennelse i andre land.

Tok sin tid: Kommunikasjonssjef Henrik Gustav Faller og IP-advokat Ingvild Erdal i reMarkable vil ikke kritisere den langdryge prosessen med Patentstyret, men enkelte vil kanskje karakterisere den som beMerkelsesverdig. Foto: Iván Kverme
Næringsliv

Det er ti år siden grunnleggeren Magnus Haug Wanberg (38) begynte å utvikle en digital notatblokk med elektronisk blekk og en overflate som føles som å skrive på papir.

Etter år med prøving og feiling, og risikovillig kapital fra småinvestorer og etter hvert mer profesjonelle finansaktører, lyktes han og kollegene i selskapet å lansere et produkt i 2017.

I dag er det norske selskapet blant Europas mest hurtigvoksende, ifølge Financial Times.