<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-NT7T3W7" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp
avatar

Tonje K. Tellefsen

Mine siste artikler
De ville dyrene i Afrika foretrekker elbil
Safari ombord på et luksustog i Sør-Afrika, elektrifiserte safaribiler i Kenya og opplev Afrika sjøveien på cruise. Her er siste reisenytt fra det afrikanske kontinentet. 
Mæle og Nyhus skilte lag i business, men er fortsatt “samboere“
Tolv år har gått siden Ola Mæle kjøpte ut Arve Nyhus av eiendomsfirmaet de startet sammen. Siden har de to tidligere partnerne fulgt hverandre tett, både sosialt, kollegialt og ikke minst verdimessig.
Jon Erik Brøndmo: – Jeg dreit meg ut big time
Jon Erik Brøndmo bygget seg en formue på 250 millioner kroner som Petter Stordalens høyre hånd. Så tapte han alt og litt til. I dag er han tilbake på start.
Gjelstens formue vokser raskere enn Røkkes
Da Bjørn Rune Gjelsten for 22 år siden ble kjøpt ut av Kjell Inge Røkkes Aker RGI, satt han på verdier tilsvarende seks prosent av makkerens formue. I dag er forholdet nærmere 40:60.
Dette skjebnesvangre valget bidro til at Kjetil Holta ble 3 milliarder rikere
Da familiebedriften Tinfos ble solgt, satset Kjetil Holta alt på børs. Det har han tjent over 3 milliarder kroner på. Onkelen Halvor fikk oppgjøret i Eramet-aksjer, og har sett store verdier forvitre.
Milliardærbruddene
Noen av landets aller rikeste har hatt lukrative år i kompaniskap med andre. Men forholdet mellom parhester i business kan fort havarere. Her kan du lese om “de økonomiske skilsmissene“ – og hvordan milliardærene klarte seg videre på egen hånd.
Verdibyks for rederne
De største norske rederne ble totalt 36 milliarder kroner rikere i år. Hovedårsaken er at verdien på skip har steget til himmels. Fremover kan også enkelte glede seg over fraktrater på rekordnivå, mens for andre er utsiktene dystre.
Mørke skyer
Økende geopolitisk og økonomisk usikkerhet skaper store utfordringer for reiselivsnæringen. Nå er det ikke lenger pandemien, men slunkne lommebøker som setter begrensninger.
Fosser frem
Han vokste opp på en forblåst holme og droppet tidlig ut av skolen. Siden har Roger Halsebakk bygget Sølvtrans til å bli verdens største brønnbåtrederi.
Gir full gass
Atle Bergshaven liker ikke risiko. Likevel havnet han, ganske tilfeldig, i den mest værutsatte av alle bransjer. Der rir han bølgen.